Sider

torsdag 2. september 2010

Den 4. generasjonen med kantarellplukker :)

Vi har fylt kurven mange ganger i år og alt jeg kan om sopp har jeg lært av min mormor og mor, og nå lærer Signe det av meg og min mor :) i min familie drar vi på "jakt" mange ganger i uka om det lar seg gjøre :) Tar gjerne med tanter, barn, venner, hunder, mannfolka... Det er for Alle :)

Jeg kan finne på å fylle kurven 5ganger på en uke, spiser jeg de? Neeei...
Gir de bort til venner og bekjente:) hehe...
Har selvfølgelig tørkede traktkantareller, forvellede og helfryste kantareller i fryseren også ;)
De som ikke finner kantareller kan umulig gå i skogen for der er det fullt ;) og heeelt Gratis :) I butikken er det jo ikke akkuratt billig for å si det sånn... Om det skulle være interesse for det så kan jeg være behjelpelig med plukking :) hehe...



Signe syns det hadde vært lurt med litt prøvesmaking, men det fikk jeg frarådet i siste liten :P
Her har vi en liten hjelper som triller kantarellene i vognen så slipper ho mor å bære :)

I går kveld fikk vi plukket opp resaten av potetene :)
Og alle hjalp til ;)
Her har vi sorterings spesialisten, røde i en pose og mandel i den andre... men hvor skal denne tru???

-Mormor sa vi måtte luke litt også, så da hjelper jeg gjerne til :)




Nå skal vi snart ut i skogen :) blir nok sopp i dag også :) kos dere i skogen mens det fortsatt er tilgang på blå, røde og gule :) Det anbefales :)

Klemmer fra skogstrolla :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar